Træningen. Ikke alle træningsformer tilbydes hver sæson.

Basis

Reel og lettilgængelig træning uden hop. Bygger effektivt og skånsomt kondition, styrke og bevægelighed op fra grunden. Passer både til begyndere og mere erfarne motionister. Godt for dig, der kan lide at træne og vil opbygge en god kondition og styrke, men undgå store hop.

Middel

Effektiv konditions-, styrke- og smidighedstræning med en del hop og et højere tempo end Basis. Programmet varierer mellem tungere og lettere øvelser og øvelser med og uden hop. Godt for dig, der er vant til at bevæge dig og vil have mere krævende styrke- og konditionsøvelser.

Interval Flex

IntervallFlex er et kombinationspass med intervalltræning for kondition og styrke som afsluttes med kraftfuld og dynamisk bevægelighedstræning. Intervalldelen har en høj intensitet med høj puls og bevægelser med egen kropsvægt. Du behøver ikke tænke på koordination, bare du hænger på og giv dig fuldt ud til øvelsen skifter. I passets anden del, flexdelen, strækker vi alle muskler i dynamiska bevægelser og kommer ned i tempo. Træningsformen tilbydes kun når der er gæsteinstruktører. Godt for dig, der kan lide høj intensitet med enkle øvelser og bevægelighedstræning.

Flex

Træner og udfordrer din funktionelle bevægelighed, den naturlige fleksibilitet din krop har brug for. Musklerne blødes op og strækkes ud, enten en ad gangen, eller i totaløvelser for hele kroppen. Træningen er fokuseret med dynamiske, tydelige og energifyldte øvelser.Godt for dig, der har gang i træningen og vil komplementere den med bevægelighedstræning.

Cross

Varieret udendørstræning med løb og styrketræning. I cross blandes træning i stationer med løbning. Det er træning i varieret tempo og i skiftende terræn. Mellem de forskellige træningsstationer er der løb i ca. 3-5 min. i et roligt tempo på omkring 6-6.30 min/km. Vi løber fra station til station og laver øvelser for arme, ben, ryg, mave og balanceøvelser, i alt 5-6 steder i Fælledparken, hvor vi anvender de opstillede redskaber og parkens terræn. Cross er enkelt, effektivt og varieret. Er ikke på programmet.Godt for dig, der kan lide at løbe og samtidigt få styrketræning.

Middel Station

Udfordrende og varierende træning med fokus på styrketræning. Efter opvarmningen, opdeles vi i grupper og træner styrketræning i stationer. Vi anvender redskaber som stepbænke, håndvægte og elastikker, så alle muskelgrupper trænes. Vi træner i 4 stationer og kører i alt 5 omgange. Efter styrketræningen trænes kondition og smidighed, hvor der indgår hop i træningen. Godt for dig som synes om enkel og effektiv, styrkebaseret træning.

Intensiv

Den hårdeste form for jympa-træning med fysisk krævende konditions- og styrketræning og et højere belastningsniveau. Intensiv er ikke fast på programmet i F&S København, men kommer af og til på det skiftende lørdagsprogram.Godt for for dig, som kan lide ekstra hård træning eller vil inspireres med nogle ekstra kraftfulde øvelser til din øvrige træning.

Yoga

Kun på programmet når der er gæsteinstruktører.Godt for Alle